Sokowirówka VS Blender

Szukasz odpowiedniej wyciskarki wolnoobrotowej? Być może zainteresuje Cię nasza oferta...

HUROM H200 ALL IN ONE 2 490,00 zł Dodaj do koszyka
HUROM H100S 1 890,00 zł Dodaj do koszyka
HUROM HWS PRO 4 490,00 Dodaj do koszyka

Często pytano mnie: "Czy nie powinienem zmieszać owoców z warzywami, żeby zachować cały błonnik?". To świetne pytanie, na które warto poświęcić trochę czasu.

Po pierwsze, chciałbym zbadać korzyści płynące z mieszania i sokowania:

  • Oba są wspaniałym sposobem na uzyskanie większej ilości owoców i warzyw w diecie.
  • Zarówno napoje mieszane jak i soki są łatwiejsze do przyswojenia niż pożywienie stałe, ponieważ zostały upłynnione.
  • Oba są zdrowym sposobem na rozpoczęcie każdego dnia!

Blender

Zalety

  • W zależności od tego, jaką sokowirówkę masz, może być szybciej zrobić smoothie.
  • Banany i awokado można umieścić w mikserze, natomiast awokado szczególnie nie może być soczkiem.
  • Ponieważ miąższ jest nadal w koktajlu, może odpędzać głód dłużej niż puszka z sokiem.
  • Większość ludzi ma już blender, więc koszty jego uruchomienia są minimalne.

Wady

  • Wiele warzyw o twardych/korzennych korzeniach (buraki, marchew, itp.) jest trudnych do wymieszania i lepiej smakuje po ugotowaniu.
  • Ze względu na zawartość błonnika w koktajlu, wartość odżywcza nie jest tak wysoka jak szklanka soku.

Sokowirówka

Zalety

  • Sok ma wyższą wartość odżywczą w przeliczeniu na uncję. Byłoby bardzo trudne, jeśli nie niemożliwe, aby zjeść funt marchwi, buraków i innych zielonych warzyw liściastych w ciągu jednego dnia.
  • Nawet jeśli twój układ trawienny pracuje słabo, możesz przyswoić prawie 100 procent składników odżywczych zawartych w soku. Podczas gdy trawienie błonnika trwa często kilka godzin, sok jest szybko wchłaniany do organizmu, nie obciążając w żaden sposób układu pokarmowego.
  • Blender w zasadzie sieka i masuje owoce i warzywa. Sokowirówka rozbija komórki rośliny, uwalniając witaminy, minerały i życiodajny sok. Sok zachowuje część rozpuszczalnego błonnika, a wyrzucony błonnik ma dużo mniejszą wartość odżywczą w porównaniu z tym, co znajduje się w szklance.

Wady

  • Zazwyczaj wymaga to więcej czasu na sprzątanie.
  • Jest to droższe niż mieszanie, ponieważ wymaga więcej świeżych produktów.
  • Przez lata skupiałam się głównie na sokowirówce, ale nadal używam Vitamixu co tydzień, aby mieszać owocowe koktajle lub robić posty arbuzowe, gdy arbuz jest w porze roku. Zarówno sok, jak i mieszanie mają wiele zalet zdrowotnych, a obie te metody mogą być wykorzystane do osiągnięcia wyższego poziomu zdrowia.

Sokowirówka, dla mnie, wygrywa nad blenderem i jest moim stałym towarzyszem. Kiedy robię oczyszczenie lub po prostu chcę "zasilić" swoje ciało odżywką, uważam, że wietrzykiem jest przyjmowanie dużych ilości świeżego soku załadowanego warzywami, które rzadko, jeśli w ogóle, faktycznie jem. Napełniam 8 uncji słoików z puszkami świeżym sokiem i noszę je ze sobą w mojej lodówce, co pozwala mi sokować cały dzień, niezależnie od tego, czy jestem w domu, czy nie. Uwielbiam pośpiech energii, jaki przynosi sok, i nie wyobrażam sobie życia bez niego!

Zobacz również